- 4 juli 2019
- Columns
Fusie en de balans tussen digitaal en offline belicht in Verheul Magazine
Het is zover: het Verheul Magazine is weer uitgekomen! In deze vierde editie staat uiteraard het partnership met de Van der Voort Groep centraal. Samen sta je sterker is bij deze fusie slechts een understatement: twee van de drie grootste hypothecaire, pensioen- en verzekeringsaanbieders die met elkaar fuseren… Dat is simpelweg belangrijk nieuws voor de Kop van Noord-Holland. Juist omdat de wereld steeds groter lijkt te worden en daarmee ook de afstand tussen de burger en de financiële instellingen. Zomaar even binnenlopen bij een bank of groot verzekeringskantoor, zonder afspraak toch dat kopje koffie krijgen en op zijn minst een klein informatief gesprek… Het behoort al een tijdlang tot het verleden. De vriendelijke koffiedame van weleer heet nu standaard Anne, Judith of iets dergelijks en ze is niet meer fysiek aanwezig maar viral gegaan: ze spreekt je toe vanuit de chat.
Tja…
De groei van zowel Verheul als Van der Voort toont aan dat er nog altijd een markt is voor offline diensten. Sterker nog, wij zien de behoefte naar persoonlijk contact bij onze klanten groter worden. Juist doordat de wereld steeds groter wordt. Net als de informatievoorziening waardoor veel mensen door het bomen het bos niet meer zien. Een professionele adviseur biedt dan de gewenste kapstok waar je de last van een te zware jas aan kunt hangen. Je kunt het ouderwets noemen, maar elkaar durven te vertrouwen was, is en blijft essentieel om zaken met elkaar te doen. Zeker als het om de aankoop van een huis, een verzekeringspakket of je pensioen gaat. Je praat tenslotte niet over een broodje kaas.
In dit licht bezien is onze fusie misschien wel een tikkeltje rebels. Tegen de stroom van waar de ‘hoge heren’ ons allemaal naar toe dirigeren. Lokaal is echter niet dood, het is voor bepaalde dienstverleners als de onze meer dan ooit te voren broodnodig! De Van der Voort Groep en Verheul vullen elkaar naadloos aan op het gebied van verzekeringen en pensioenen, op het terrein van de hypotheken waren beide bedrijven al sterk in de Noordkop aanwezig. Een en ander houdt in dat we door de schaalvergroting een nog betere vuist kunnen maken bij de grote financiële instellingen en verzekeraars. Dat we nog hardere eisen kunnen stellen en zodoende nog betere afspraken kunnen maken voor u, onze klant.
Tegelijkertijd verliezen we de trends van de nieuwe tijd niet uit het oog. Natuurlijk investeren we ook in digitale dienstverlening, onze website die vorig jaar geheel is vernieuwd is daarvan een voorbeeld. Je moet ook wel om de jongere doelgroep te bereiken. Maar hoe goed jongeren online ook zijn, ook zij weten dat een robot nooit een persoonlijk advies op maat kan geven op hypothecair, verzekerings- of pensioengebied. Dat blijft mensenwerk, vooral omdat het om een vertrouwensband op de lange termijn gaat. Met de fusie hebben we die hoogwaardige persoonlijke dienstverlening veilig gesteld en willen we nog een iets hogere meetlat aantikken. Lokaal leeft, meer dan ooit tevoren.
André Vendrig
directeur Verheul Groep,
Schagen, Anna Paulowna,
Wieringerwerf, Julianadorp.
Tel. 0223 – 52 17 50
Website: www.phverheul.nl