‘Ik wilde al heel lang bij dit bedrijf als verzekeringsadviseur werken’
Melanie van der Holst maakt droom bij Verheul waar
Ze wist toen ze nog puber was al wat ze wilde: verzekeringsadviseur worden en het liefst bij Verheul. ,,Omdat dit bedrijf een hele goede naam geniet in de regio”, vertelt de pas negentienjarige Melanie van der Holst. ,,Mijn grootouders en ouders zijn ook al jarenlang klant bij Verheul, tot hun volle tevredenheid.” Vandaar dat de inwoonster van Den Helder, toen ze nog pas zestien jaar oud was, zelf al een brief stuurde naar Verheul met de vraag om er stage te lopen. Dat kon destijds nog niet, maar sinds enkele maanden is ze wel volledig in dienst van het bedrijf met vestigingen in Anna Paulowna, Wieringerwerf, Schagen en Julianadorp.
Melanie rondde in rap tempo niet alleen haar opleiding aan het Clusius College af, maar behaalde ook volgens schema haar diploma aan de Finance Academy van Verheul. Ze had zich direct na het afsluiten van haar middelbare school voor de Academy ingeschreven en deed er vervolgens veel aan om haar doel te halen: niet alleen volgde en voltooide ze de MBO-4+-opleiding, maar ze slaagde ook voor extra vakken als ‘Schade Particulier’, ‘Schade Zakelijk’ en ‘Consumptief Krediet’. Onderwijl bleef ze kieskeurig waar ze stage wilde lopen. ABN Amro en Reaal werden in de wachtkamer geplaatst, want Verheul bleef haar voorkeur houden en nu ruim drie jaar geleden kreeg ze van algemeen directeur André Vendrig ook het groene licht. ,,De gedrevenheid van Melanie is bewonderenswaardig net als haar leergierigheid. Talenten met een dergelijke instelling en doorzettingsvermogen omarmen we in het bedrijf.”
Verzekeringsadviseur
Melanie liep twee jaar stage bij Verheul en werkte vervolgens een jaar bij het bedrijf volgens het leerwegprincipe (vier dagen werken, één dag naar school). Sinds juli is ze bij Verheul in dienst als verzekeringsadviseur. Dat ze haar doel bereikt heeft wil echter niet zeggen dat ze op haar lauweren is gaan rusten: ,,Ik volg nog een opleiding over vermogen in het algemeen. Denk daarbij onder meer aan de onderwerpen pensioenen, levensverzekeringen en beleggingen. Daarnaast ga ik binnenkort meelopen in de buitendienst met collega Mieke Spaan-Leijen die al vele jaren verzekeringsadviseur bij Verheul is. Verder oriënteer ik mij momenteel nog of ik op termijn een HBO-studie in deeltijd zou willen volgen.”
Onderwijl heeft Melanie intern en extern bij Verheul al een naam opgebouwd op het gebied van niet alleen particuliere schadeverzekeringen maar ook uitvaartpolissen. ,,Met dank aan de collega’s bij Verheul. Ik ben vanaf binnenkomst hier in het diepe gegooid, omdat de filosofie is dat je het beste leert als je zelf zaken moet uitzoeken. Maar tegelijkertijd staat er wel altijd iemand voor je klaar als je vragen hebt. Daar ontwikkel je je snel door, al komt dat bij Verheul ook omdat de sfeer heel goed is. Sterker, diverse collega’s gaan ook buiten het werk met elkaar om.”
Klanten ontzorgen
Wat betreft haar dagelijkse werk is haar onder meer een klant bijgebleven die net haar eerste huis in Den Helder had gekocht en het volste vertrouwen had dat Melanie het verzekeringspakket tot in de puntjes zou regelen. ,,Ik mocht dat van haar naar eigen inzicht samenstellen. Dat gaf mij echt een heel goed gevoel, omdat dit de reden was dat ik verzekeringsadviseur wilde worden: Mensen van A tot Z ontzorgen. Maar ook problemen van klanten in goede harmonie oplossen geeft mij erg veel plezier in het werk. Zoals een klant die dreigde buiten de zogeheten Nieuwwaarderegeling te vallen nadat zijn nieuwe auto binnen 36 maanden total loss was geraakt. Ik heb na overleg met de schadeafdeling en de volmacht alles voor hem kunnen regelen. Hij was daar uiteraard erg blij mee.”
Melanie rondde in rap tempo niet alleen haar opleiding aan het Clusius College af, maar behaalde ook volgens schema haar diploma aan de Finance Academy van Verheul. Ze had zich direct na het afsluiten van haar middelbare school voor de Academy ingeschreven en deed er vervolgens veel aan om haar doel te halen: niet alleen volgde en voltooide ze de MBO-4+-opleiding, maar ze slaagde ook voor extra vakken als ‘Schade Particulier’, ‘Schade Zakelijk’ en ‘Consumptief Krediet’. Onderwijl bleef ze kieskeurig waar ze stage wilde lopen. ABN Amro en Reaal werden in de wachtkamer geplaatst, want Verheul bleef haar voorkeur houden en nu ruim drie jaar geleden kreeg ze van algemeen directeur André Vendrig ook het groene licht. ,,De gedrevenheid van Melanie is bewonderenswaardig net als haar leergierigheid. Talenten met een dergelijke instelling en doorzettingsvermogen omarmen we in het bedrijf.”
Verzekeringsadviseur
Melanie liep twee jaar stage bij Verheul en werkte vervolgens een jaar bij het bedrijf volgens het leerwegprincipe (vier dagen werken, één dag naar school). Sinds juli is ze bij Verheul in dienst als verzekeringsadviseur. Dat ze haar doel bereikt heeft wil echter niet zeggen dat ze op haar lauweren is gaan rusten: ,,Ik volg nog een opleiding over vermogen in het algemeen. Denk daarbij onder meer aan de onderwerpen pensioenen, levensverzekeringen en beleggingen. Daarnaast ga ik binnenkort meelopen in de buitendienst met collega Mieke Spaan-Leijen die al vele jaren verzekeringsadviseur bij Verheul is. Verder oriënteer ik mij momenteel nog of ik op termijn een HBO-studie in deeltijd zou willen volgen.”
Onderwijl heeft Melanie intern en extern bij Verheul al een naam opgebouwd op het gebied van niet alleen particuliere schadeverzekeringen maar ook uitvaartpolissen. ,,Met dank aan de collega’s bij Verheul. Ik ben vanaf binnenkomst hier in het diepe gegooid, omdat de filosofie is dat je het beste leert als je zelf zaken moet uitzoeken. Maar tegelijkertijd staat er wel altijd iemand voor je klaar als je vragen hebt. Daar ontwikkel je je snel door, al komt dat bij Verheul ook omdat de sfeer heel goed is. Sterker, diverse collega’s gaan ook buiten het werk met elkaar om.”
Klanten ontzorgen
Wat betreft haar dagelijkse werk is haar onder meer een klant bijgebleven die net haar eerste huis in Den Helder had gekocht en het volste vertrouwen had dat Melanie het verzekeringspakket tot in de puntjes zou regelen. ,,Ik mocht dat van haar naar eigen inzicht samenstellen. Dat gaf mij echt een heel goed gevoel, omdat dit de reden was dat ik verzekeringsadviseur wilde worden: Mensen van A tot Z ontzorgen. Maar ook problemen van klanten in goede harmonie oplossen geeft mij erg veel plezier in het werk. Zoals een klant die dreigde buiten de zogeheten Nieuwwaarderegeling te vallen nadat zijn nieuwe auto binnen 36 maanden total loss was geraakt. Ik heb na overleg met de schadeafdeling en de volmacht alles voor hem kunnen regelen. Hij was daar uiteraard erg blij mee.”