Najaarscampagne voor verduurzaming huis opgestart

De Nederlandse Vereniging van Banken is een campagne begonnen met als doel woningeigenaren erop te wijzen dat hun bank of hypotheekverstrekker hen kan én wil helpen bij het verduurzamen van hun huis. Onder de slogan ‘Alle seinen staan op groen’ worden woningeigenaren via online video’s, radiocommercials en social media gewezen op de mogelijkheden die de geldverstrekkers bieden. Verheul Groep kan als financieel specialist jou hierover verder informeren.

Volgens NVB-voorzitter Medy van der Laan  kunnen banken en hypotheekverstrekkers op deze manier een belangrijke bijdrage leveren aan het behalen van de doelen uit het Klimaatakkoord. “Voor banken geldt immers dat zij het meeste impact kunnen maken om klimaatverandering tegen te gaan als zij hun klanten helpen om te verduurzamen.”

Klimaatverandering is één van de grootste uitdagingen waar de (wereld)samenleving mee te maken heeft. Om die reden hebben ook banken zich gecommitteerd aan de afspraak in het Klimaatakkoord om Nederlandse CO2-uitstoot drastisch te verminderen.

“Om deze ambitieuze klimaatdoelen te halen staan banken voor jou, als woningeigenaar,  klaar om te helpen met het verduurzamen van jouw woning”, legt de NVB uit. “De bank denkt graag met je mee over financieringsmogelijkheden en opties zoals zonnepanelen en gevelisolatie.”

De belangenbehartiger van de bancaire sector benadrukt dat het terugdringen van de CO2-uitstoot een gezamenlijke verantwoordelijk is. “Nederlandse banken verenigd in de NVB willen daaraan bijdragen. Onze boodschap? Alle seinen staat op groen. De kennis en mogelijkheden zijn er; dit is hét moment om je woning te verduurzamen. Beter voor de planeet en fijner voor jou!”

De huidige campagne maakt overigens onderdeel uit van een breder initiatief. In juli werd – tevens onder het mom van ‘Alle seinen op groen’ – ook al een campagne gelanceerd die richtte op het verduurzamingsproces van het MKB. Uit cijfers van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat en van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland zou namelijk blijken dat het MKB ‘fors zal moeten investeren’ om de transitie naar een duurzamere economie te maken. Voor meer informatie over de campagne, zie https://alleseinengroen.nl/